LAÇİNNN
Muğla
22 Haziran, 2026, Pazartesi
  • DOLAR
    44.51
  • EURO
    51.67
  • ALTIN
    6625.8
  • BIST
    12.938
  • BTC
    66595.100$

NEYİMİZ  KALDI

22 Haziran 2026, Pazartesi 16:13

Nem  kaldı     sözcüklerinin   geçtiği  türkü den   yola   çıkarak  ,bakalım  Datçamızda   dolayısı   ile   ülkemizden    hatta  dünyamızdan    ne   kaldı   acaba.?

Hani   hep  söyler  dururuz,kendi   başını  yapamayanlar,  gelin  başı  yapmaya  kalkarlar diye.Bırakalım    bu   ahkam     içeren     söylemleri.  Önce   kendimize   çeki   düzen    verelim,gerisi  kendiliğinden    gelir.  Hepimiz , her  kurum  kendi    işini  yapsa   inanınız   ortada   şikayet   edecek   konu  bile  kalmaz.

Gelelim   Datçamıza:

ÇÖP/ATIK   ÜRETME  MERKEZLERİ   ,,kısa   adıyla   günümüzün   modasına    uyalım  ÇÖPÜM  ,  (konutlar/  işyerleri)   ürünlerinin   ,görevlilerimizce  toplanarak   kaldırılmaya   çalışılıyor   arcak  , bu  merkezlerin    üretimlerine   yetişmek    ne  mümkün, MAŞALLAH   mantar   gibi   her   yerde   küçüklü  büyüklü   yığınları görmek  mümkün.Bakalım   bu  yarışta    hangi  taraf    galip   çıkacak. Yaz  mevsimininde  iyice   yoğunlaştığı   şu    günlerde,beşe   ona  katlanan   yarımada  nüfusumuzla   yarışmak   , oldukça   zor   olacak   gibi.  !!!!!

Bu  konuda  duyarlılık    gösteren  ve  bunu    eylem  halinde   hayata     geçiren,kişi     ve   sivil  toplum    kuruluşlarına da  teşekkür    ederim.

Büyük  hacimli   yerleri    işgal   eden, ÇÖPÜM     lerce  üretilen   ,çalı    çırpı   şeklindeki     bahçe    atıklarının ,öğütülerek   tekrar  doğaya  kazandırılması   konusunda ,bilhassa   sitelerimizin  yerel   yöneticilerimize   destek   olmaları  kaçınılmaz. Çünkü   bu   atıklarımız  çok  büyük  hacimli  yerleri  işgal   etmektedir. Ben  sokağa /kaldırıma   atayım, Belediye   alsın    demek    olmaz.

Yok   öyle  bir   dünya.Bu  konudada   KENT   Konseyi nin  hatırlatıcı    şeklinde gündem   oluşturma   çabası    ,sonuç   verebilir mi    acaba..?? 

Geçtiğimiz    günlerde   İlçe   Tarım   Teşkilatımızın     fide  değitması   iyi    oldu   .Ancak,Tarımsal  üretim   yapanlarında   takdir  /Teşhir   hatta   ödüllendirilmesi  iyi   olmazmı.?

Çeşme  köydeki   İlkokul   binasının    restore    edilerek   kazanılması   çok    güzel   oldu.  Ancak  karşısındaki  yapı    gibi,  diğerleri   birazcık    mahsun   kalmadımı.? Hızırşah  Kültür   Evi   ve   Kargıda   bulunan   ŞAPEL  bu  dokunuşlardan   nasibini    alsa. Karaköy'deki   1711  tarihli   Camii  de  UNUTULMASA.

Merkezdeki   yarımadanın   pek çok   yerinde   bulunan  SARNIÇ lardan ,kaçı   ayakta  kalmaya  direniyor,BİLEN    VARMI....??

Kısacası, doğal  çevremizden     ne   kaldı    ve   NE kalmakta.

SAĞLICAKLA

  


Okunma Sayısı: 94

Yorum Yazın

E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar ile işaretlenmişdir.